.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین جزئیات نحوه تشرف متقاضیان به عمره مفرده

سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه تشرف متقاضیان به عمره مفرده سال 1389 اطلاعیه ای صادر و آخرین جزئیات ثبت نام را اعلام کرد.

به گزارش مهر، در اطلاعیه سازمان حج آمده است: با استعانت از خداوند متعال و برابر برنامه ریزیهای به عمل آمده، پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف از تاریخ اول اردیبهشت سال جاری به ترتیب اطلاعیه های هر یک از استانها در جراید محلی آغاز و عملیات اعزام معتمرین طی یک دوره حداکثر سه ماهه ادامه خواهد داشت. بنابراین از تمامی کسانیکه واجد شرایط تشرف در سالجاری هستند (موارد ذیل الذکر) دعوت می شود با عنایت به نکات ذیل اقدامات لازم را انجام دهند.

تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید از طرف سفارت دولت عربستان و تائید جداول پروازی است.

در این اطلاعیه درباره شرایط مشمولین تشرف، تاریخ ثبت نام و نحوه آن آمده است:

الف/ مشمولین تشرف:

1- تمامی دارندگان قبوض بانک ملی ثبت نامی در سنوات 63 تا 76 و همچنین 82 تا پنجم فرودین سال 1386که تا کنون به هردلیلی مشرف نشده اند.(اسناد بعد از پنجم فروردین1386 چنانچه برابر ضوابط ودستور العمل های لازم ظهر نویسی شده باشند)

2- دارندگان اولویتهای یک تا 70 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال1387 شرکت نموده و کارت ثبت نام دارای اعتبار را در دست دارند.

تبصره: متقاضیان به منظور اطلاع از اولویتهای تشرف می توانند با مراجعه به سایت بانک ملت به آدرس ww.bankmellat.irو یا شعب مربوطه از اولویت تشرف خود مطلع شوند.

3- تمامی افراد بندهای فوق الذکر که در سالهای قبل اقدام به ثبت نام نزد کارگزاران مجاز نموده ولی به علتی مشرف نشده اند و وجوه آنان نزد یکی از شرکتهای مجاز از طرف سازمان یا بانک بوده و بستانکار می باشند.( منوط به اینکه قبل از مراجعه به کارگزاران نسبت به اخذ تائیدیه از دفاتر حج و زیارت در استان اقدام و قبض خود را در شعب بانک پایدار نمایند)

4- تمامی افرادی که در عمره سال 1388 با داشتن مجوز لازم امکان اعزام در گروه های مربوطه را داشته و اقدام به ثبت نام و واریز هزینه سفر خود نموده اند، لیکن به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا و اعمال محدودیت و ممنوعیتها( با انصراف یا لغو پرواز) توفیق تشرف را نداشته و اینک نیز بستانکار می باشند،(با مراجعه مستقیم به کارگزاران اعلامی از سوی دفاتر حج و زیارت و ارائه سوابق و مستندات لازم با ذکر کد ملی یا شماره دعوتنامه و اصل یا تصویر قبض واریز مابه التفاوت مربوطه)

ب/ تاریخ پذیرش مشمولین تشرف:

1- اسامی و آدرس دفاتر زیارتی مجاز به همراه تاریخ پرواز، گروه قیمتی و هزینه آن و سایر اطلاعات لازم در هر استان توسط دفاتر حج و زیارت استان در روز 31 فروردین از طریق جراید کثیرالانتشار محلی اعلام و پذیرش متقاضیان نیز در دفاتر زیارتی آغاز خواهد شد.

2- تا قبل از اعلام رسمی کارگزاران در جراید، هیچ یک از کارگزان مجاز به پذیرش متقاضیان و اخذ مدارک از آنان به هیچ وجه و تحت عناوین رزرو، لیست انتظار و... نبوده و ثبت نام فقط در روز و ساعت اعلام شده از سوی دفتر حج و زیارت استانها با حضور ناظرین مربوط انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است چنانچه در مهلت مقرر(برابر اطلاعیه استانی دفاتر حج و زیارت)مراجعه واجدین شرایط برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت های پروازی صورت نگیرد سازمان حج و زیارت با دعوت از اولویتهای بعدی نسبت به تکمیل ظرفیت گروه ها اقدام خواهند نمود. ازاینرو از هم اکنون توصیه می شود که متقاضیان ظرف مهلتی که تعیین می شود به کارگزاران مجاز در سطح استان/شهرستان مربوط مراجعه کنند.

ج/ نحوه ثبت نام و مدارک لازم:

1-تشرف معتمرین با گذرنامه عادی(بین المللی) خواهد بود. دریافت گذرنامه جدید و یا تمدید اعتبار آن و همچنین پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده متقاضی بوده و اخذ گذرنامه انفرادی برای سایر افراد خانواده( فرزندان دختر و پسر) که در زمان پرواز 17سال تمام داشته باشند الزامی است.

2- متقاضی با مراجعه به هریک از دفاتر خدمات زیارتی امکان انتخاب گروه و تاریخ پرواز مورد نظر خود را حتی در گروه های سایر دفاتر خدمات زیارتی خواهد داشت(درصورت وجود ظرفیت خالی)و ضرورتی به مراجعه مستقیم به همان کارگزار نخواهد بود. هنگام ثبت نام اولیه(رزرواسیون) اصل قبض بانکی دارای اولویت + کارت یا شماره ملی + اصل و کپی شناسنامه + و سایر مدارکی که در اطلاعیه های استانی ذکر می شود را برای خود و همراهان درجه اول(همسر-فرزند-پدر-مادر-برادر-خواهر) به کارگزار مبداء(رزروکننده)ارائه می گردد و برگه رزور جا را دریافت می نمایند.

متقاضیان مندرجات برگه رزرواسیون تحویلی را بدقت مطالعه نموده و وفق مفاد مطالب ذکر شده ادامه فرآیند را دنبال نمایند.

توضیح مهم: برای متقاضیان که اقدام به ثبت نام در پروازهای یک ماه نخست عملیات می نمایند ارائه اصل گذرنامه الزامی بوده و در اسرع وقت می بایست مراحل بعدی ثبت نام را دنبال و ثبت نام خود را قطعی نمایند.

3- جهت خود و همراهان و سایر افرادی که تمایل دارند باهم مشرف شوند واولویت تشرف نیز دارند ثبت نام و رزرواسیون انجام دهند زیرا پس از تکمیل ظرفیت گروه، افزایش ظرفیت مقدور نمی باشد از اینرو هنگام ثبت نام اولیه (رزرواسیون) با دقت مندرجات برگه رزرواسیون تحویلی را مطالعه کنند.

تذکر: دارندگان قبوض بانک ملی که سیستم در تائید اطلاعات آنان اعلام مغایرت و اشکال می نماید می بایست قبل از مراجعه به کارگزار مقصد و قطعی نمودن ثبت نام حتماً به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و رفع مغایرت نمایند لیکن امکان رزرواسیون و ثبت نام اولیه برای آنان فراهم است.

4- خروج از کشور مشمولین وظیفه عمومی و پرسنل نیروهای مسلح تابع مقررات مربوطه خواهد بود از اینرو ثبت نام آنان در پروازهای یک ماه نخست عملیات منوط به هماهنگی لازم و ارائه گذرنامه معتبر و یا دارای اجازه خروج ازکشور است.

تذکرات مهم:

1-امکان ثبت نام اولیه و رزرو جا در کلیه کارگزاران مجاز سطح استان که در جراید محلی دفاتر حج و زیارت منتشر میشود وجود دارد لیکن قطعی نمودن ثبت نام منوط به مراجعه به کارگزار مقصد در مهلت تعیین شده خواهد بود (برابر مفاد برگه رزرواسیون)

2-هزینه های سفر مشمولین تشرف که بخش اصلی آن شامل هزینه ارزی و ریالی سفر و بلیط هواپیمایی می باشد طی قبض ما به التفاوت توسط متقاضی در بانک عامل قابل واریز خواهد بود علاوه بر آن بخش دیگری از هزینه تشرف که شامل هزینه جلسات آموزشی، هزینه های اداری کارگزاران، مدیر و معاون راهنما می باشد و بر اساس ظرفیت هر گروه/ ایستگاه پروازی متغیر است (که می باید برابر قیمت های مصوب دفتر حج و زیارت این جدول در محل ثبت نام کارگزار نصب و قابل رؤیت باشد) به حساب بانکی کارگزار مربوط واریز می شود. بنابراین پرداخت هرگونه وجه غیر از مبالغ مذکور در بند فوق تحت هیچ عنوانی به صورت واریز به حساب و یا پرداخت نقدی مجوزی ندارد.

تذکر: برخی از گروه ها جهت تهیه و تأمین ساک یک شکل معتمرین، البسه و لوازم احرام و طواف و همچنین حمل و نقل از محل سکونت به فرودگاه در داخل کشور و بالعکس بصورت یکجا اقدام می کنند که در این صورت می باید در جلسات اول نسبت به انتخاب سه نفر نماینده از بین زائرین اقدام و با نظارت آنان هزینه های خرید وسایل مذکور و حمل و نقل محاسبه، دریافت و انجام شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.169 seconds.